Frank Egholm Andersens anmeldelse af “The Stray” fra “A World Of Weird Truths And Truthful Weirdnesses” (AuthorHouse, 2011)

Gengivet fra Litteratursiden: http://www.litteratursiden.dk/blogs/frank-egholm-andersen/20120425

En forrygende og fortryllende fortælling af Else Cederborg.  Læserens interesse bliver listet frem – som ved list. Jeg vil ikke drages ind i dette forunderlige univers, men jeg kan ikke lade være at følge trop. Hvem er fortællersken? Hvem er den beskrevne? Hvad står til troende? Der er både horror og fantasy på menuen tilsat en knivsspids thriller. Alt kan ske og jeg må læse videre for at lægge låg på skrækken. En kat, der argumenterer, og en ægtemand, der er et drømmebillede, en udspekuleret satan eller begge dele. Den forvandlede kat er både fortæller og hovedperson. Det er ikke ægtemanden, der en utro og umenneskelig personage, men kattens alter ego, der har trukket  alle gennem liderlighedens og ryggesløshedens forbudte rum. Læseren bliver ikke efterladt i uforløst uvished. Fortællingen bindes sirligt op, så alle til slut kan suge ny luft, gøre sig beredte og bringe sig i stilling.

Frank Egholm Andersen

Om Else Cederborg

For et par år siden blev jeg grebet af en skrive-raptus og begyndte at skrive og udgive fiktion, hvor jeg ellers før kun skrev faglitteratur. Det er blevet til adskillige bøger for bl.a. AuthorHouse og SAXO. Desuden har jeg udgivet fem ebøger på LULU.
Galleri | Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser, Else Cederborg og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

